blog

פגישה, חצי פגישה….

על חחוסר חיבתי ל-Outlook, כבר כתבתי בעבר. כיום אני נאלץ לא רק להתשמש בשיקוץ, אלא גם לנהל אותו, ולעודד את משתמשי החברה להשתמש בו לניהול זמן.

ניהול זמן הוא עסק לא קל, גם ביומני נייר, וגם בתכנות מתחרות, בעיקר כאשר מדובר בשתי יבשות, ובניהול של משאבים מצומצמים. האלמנט האנושי והטכנולוגי מתנגשים לעיתים קרובות.

ישנן תוכנות אחרות, כמו טוטוס, שנבנו מתוך מחשבה מעמיקה על מבנה נתונים גמיש ויעיל; צ'נדלר, המנסה לבנות ניהול מידע אישי מסביב לתא הדואר; וכמובן, יש את גוגל ויאהו. אך כל אחת מהן דורשת הכשרה יחודית, וצורת הסתכלות אחרת על ניהול זמן ומשאבים. לא כדי תוכנות כמו סקליקס או זימברה ויתרו על ניסיון לניהול זמן חלופי, ומחקים את המודל של Exchange, בעיקר מתוך רצון לתאימות עם Outlook.

כאן, אולי טמונה הבעיה של המנמ"ר. Outlook מחופר היטב הן בסביבה הארגונית והן בתודעת המשתמשים. Outlook גם קשור בטבורו לשרת Exchange של מיקרוסופט מחד, ולכלים ותוספים (כמו מחשבי כף יד) מאידך. עקירת Outlook מהסביבה הארגונית דורשת מאבק בחזיתות רבות מדי. קל מדי למנמ"ר לוותר, ולמשוך בכתפיו כאשר Outlook מתפוצץ מעומס יתר, מחליט לפצל פגישה, מסרב לשחרר משאב או מדכן פגישות לפי סדר לא נכון.

tools

6 תגובות ל-“פגישה, חצי פגישה….

  1. מה בדבר Thunderbird משולב ב SunBird ? הוא הרבה יותר פורטבלי מאשר Outlook, מה שאומר שהמידע שלך יעבוד עם הרבה מערכות הפעלה (אם איזשהו יום תחליט לעזוב את עולם המיקרוסופט), וכמו כן, יש לך אפרות לייצא מידע להרבה תוכנות אחרות, וככה אתה יוצר לך תמיכה רחבה יותר, במקום להצר אותה למוצר אחד

    • שילוב מוצלח – ברמה האישית. עדיין לא בשל מספיק לרמה הארגונית. אני עדיין מצפה להתפתחויות הן מצד מוזילה והן מצד פרויקט OpenOffice

  2. מה דעתך על tutos?
    עד כמה הוא שמיש לארגונים בינוניים גדולים?
    איך מערכת ניהול הבאגים שלו? ליותר מפרויקט אחד?

    האם יש לו אינטגרציה עם svn (כי אני ראיתי לפי צילומים שהוא עובד על repository)?

    כי אני מחפש מערכת ניהול באגים טובה שתעבוד מול svn, תנהל יותר מפרויקט אחד כמו שצריך ותכלול wiki.

    ראיתי totus הוא פרויקט די מקיף, לכן התעניינתי מה מצבה

    • Tutos משתמש ב-RCS לניהול גרסאות פנימי. לניהול פרויקט תכנה, Trac או Mentis נראים מתאימים יותר.
      המגבלות שאני מצאתי ב-Tutos הן:
      1. עקומת לימוד גבוהה – בגלל היגיון פנימי שונה מישומים כמו Outlook או יומנים ארגוניים אחרים
      2. חוסר בכלי לעבודה Offline או חיבור לכלי מסוג זה
      3. קהילה קטנה יחסית

    • tutos משתמש ב-RCS לניהול פנימי של גרסאות.
      לא בחנתי קישור לניהול גרסאות חיצוני.

  3. TrackRecord – is a great system for Bug-Handling both for QA & RND.

    Much better than the disgusting (imho) Bugzilla.

    (Iv'e worked with both)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

support