קטגוריות
מערכות מידע אינטרנט

עמודי בית אישיים

עמוד הבית הוא העמוד הראשון העולה עם הפעלת הדפדפן. לא במפתיע מפנה דפדפן Internet Explorer לעמוד הבית של MSN, ושועל האש לעמוד הבית של Mozilla. יצרני מחשבים מפנים לעיתים לעמוד הבית שלהם. לא מעט משתמשים משנים עמוד זה ליעד שימושי יותר, או ממהרים לעבור לעמוד אחר.כבר מזה שנים מנסים יצרני פורטלים לשכנע אותנו להפוך את עמוד השער שלהם לעמוד הבית שלנו, על ידי התאמה אישית כזאת או אחרת. עמוד זה, שזכה לשם My, וכיום נקרא בשם המרשים יותר WEB 2.0.

ישנם שלושה בעלי ענין כאן:

  • בעלי אתר הפורטל: המעוניינים למשוך תנועה לשם רווחים.
  • הגולשים: הרוצים לקבל מידע רב, אך ממוקד.
  • בעלי אתרים: הוספת קישור המאפשר רישום מיידי באתר הפורטל מאפשר לגולש המגיע אליהם להוסיף את העמוד או האתר לפורטל האישי, וחשוב מכך, לשתף אותו.

המאמר מציג מספר אתרים היכולים לשמש כעמודי בית נוחים. ניתן לרכז בהם מידע ממספר אתרים והזנות רסס. זוהי איננה רשימה ממצה, ובפרסום עתידי אתן גם סקירה על חלופות לעמודי בית.
בעולם:

  • NetVibes עמוד בית של NetVibes מאפשר לנהל ולשתף קישורים, הזנות רסס ועידכונים ממספר רב של מקורות, כולל מספר תאי דואר. זהו יישום WEB 2.0 במיטבו. Netvibes איננה יצרנית תוכן, אלא מנתבת תכנים. התמיכה בעברית בעייתית בעיקר בנושא הצמדה מימין לשמאל.
  • Google כניסה ל-Personalized Home של Google, מאפשרת יצירת עמוד בית אישי עם מקורות מידע מגוגל, מהזנות רסס או ממודולים. המודולים נוצרו על יד גוגל או גורמים חיצוניים המתממשקים לאתר גוגל. אתר גוגל משתמש בעוגיות לזיהוי המתשמש, ומאפשר מעבר מעמוד החיפוש לעמוד האישי. אין קישור ישיר לשרותי הערך המוסף של גוגל (Gmail או Google Analytics למשל). התמיגה העברית לוקה בחסר, בעיקר בהצמדה של תכנים עבריים מימין לשמאל.
  • MyYahoo עמוד בית מבית יאהו. מאפשר ריכוז מידע מיאהו וממקורות אחרים. משום מה יאהו החליפו להפריד בין עמוד הבית הכללי (שגם אותו ניתן לעצב ולהתאים אישית) לבין עמוד הבית האישי. העמוד האישי כולל קישורי ישיר לשרותי יאהו נוספים, כולל מערכת הדואר והיומנים. התמיכה העברית של כלל מערכות יאהו היא מינימלית.
  • MSN Logo MSN מציעים גם הם עמוד עם התאמת תוכן אישית. שרותים נוספים של MSN (כמו Hotmail או Messanger) מופיעים כקישורים. ל-MSN אתר מקומי אך אפשרויות ההתאמה האישית אינם קיימים בו.

ובארץ:

  • Walla אתר וואלה מאפשר יצירת עמוד מותאם אישית כולל קישור ישיר למערכת הדואר. התכנית כוללים תבניות תוכן מוכנות מראש והזנות רסס (שנכון לזמן כתיבת מאמר זה לא תמיד עובדות, ואינן כוללות את יכולות הזיהוי האוטומטית לפי כתובת מקור הקיימת באתרים אחרים).
  • MyHommy Logoאתר MyHommy מאפשר גם הוא לשמור ולנהל קישורים, הזנות רסס ועידכונים. יתרונות הגדול על NetVibes הוא בתמיכה העברית ובמקורות המידע המובנים מישראל. (תודה לתומר על העידכון)

תגובה אחת על “עמודי בית אישיים”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

%d בלוגרים אהבו את זה: