קטגוריות
כללי

לא יודע, לא מוכר

לאחרונה החלטתי להשליך נפשי מנגד, להתעלם מהנחיית ישמר הקונה ולנסות לקנות שני מוצרים על סמך הידע של אנשי מכירות.
חפצתי בשני מוצרים, מזרים מדיה ואוזנית Bluetooth עם ביטול רעשים. להלן החוויות:

אוזנית Bluetooth (קניון קרית אונו):

  • אופיס דיפו: לזכותם יאמן שאיש המכירות בתחום האלקטרוניקה היה כן, ואמר מיידית שאינו מתמצא בתחום, והפנה אותי לעיין ברשימת התכונות המופיעות על התווית שליד המכשירים. התווית אכן מפרטות את התכונות, אם אתה יודע מראש מה התכונות המעניינות אותך.
  • דוכן אורנג': איש המכירות נחפז לפזר לפני את כל מרכולתו. כשאר שאלתי על תכונות מסוימות (ביטול רעשים, חיבור למספר מכשירים), ניסה לברר דרך המסוף על ההתקנים, ואז התקשר להתיעץ עם עמית וצימצם את המבחר.
  • רשת באג: לאיש המכירות לא היה מושג לגבי התכונות של האוזניות שברשותו, והתקשר לעמית לברר מי בחברה יודע. לאחר מספר שיחות טלפון הסתבר כי האיש המבין אינו זמין…
  • דוכן דינמיקה: לאחר ששאל מה התכונות המענינות אותי ומה טווח המחירים הציג את המכשירים הרלוונטיים.

נגן המדיה:

  • KSP ראשון לציון: הציג בפני את המכשירים שברשותו, אך ציין כי לדעתו המכשיר המעניין יותר עבורי (Popcorn) אינו נמצא אצלו במלאי. הוא הציג לי את האתר של המוצר והציע לי מספר חנויות חלופיות לברור.
  • BigBox רעננה: המוכר הציג לי מכשיר Archos שבפרוש לא היה מתאים, וממודל שיצורו הופסק. כאשר שאלתי אותו על מתאם לטלויזיה, הסתבר כי המתאם אינו שווק כלל.
  • Bug איכילוב: המוכר הציג לי את מכשיר שלדבריו היה היחיד אותו הם מחזיקים במלאי (בעוד שבמדף לידו ניצב מכשיר של יצרן אחר…). כאשר שאלתי לגבי תכונות של המכשיר, הוא שקע בקריאה של תכונות המוצר שהופיעו על הקופסא.

מספר אבחנות:

  • למעט KSP, לאף אחד מהחנויות לא עמדה מערכת מידע שהציגה מידע על המכשירים, למעט זמינות ומחיר.
  • ל-KSP ולאורנג' היה אדם עם הידע הנחוץ זמין טלפונית.
  • בממוצע, ביליתי כ-15 דקות בהמתנה לאיש המכירות לגלות את המידע הנחוץ לי, או לגלות את האדם המחזיק את הידע.

מסקנות:

  • מערכת מידע (אפילו קלסר) שיכיל מידע לגבי המוצרים ורשימה של מומחים בחברה היו יכולים לקצר את זמן ההמתנה ואת תהליך הקניה.
  • בשני מקרים, התבססות על הידע של המוכרים הייתה מביאה לרכישה לא נכונה בצורה מהותית.

לשם השוואה, רכישות אחרונות ברשת סופרפארם התאפיינו בכך שכל עובד יכל להפנות אותי, אם לא למוצר ישירות, למחלקה ולעובד מחלקה שהיה בעל הידע.

למרות שלא שם רכשתי, KSP ודינמיקה הם מקומות אליהם אחזור, היות והמידע שלהם היה אמין, ואם המוצר המתאים לי היה ברשותם, הייתי מרגיש נוח ברכישתו שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.