קטגוריות
אינטרנט

סטיסטיקה ממוצעת

אח"י דקר הוציאה סדרת מאמרים על פרסום בלוג עצמאי. שרון פנתה לקבלת מידע על סטטיסטיקה. בעבר כתבתי סקירה קצרה על כלי ממין זה.

אתר זה משתמש בשלושה (!) כלים סטטיסטים.

  • FireStats. כלי PHP המותקן כתוסף ל-WordPress. יתרונותיו בהיותו חלק מהממשק הניהולי של WordPress ואפשרות להסרה קלה של "בוטים" מהסטטיסטיקה. הסרת הבוטים, לטעמי, נותנת מבט ראלי יותר (אם כי לעיתים מדכדך יותר) על צפיות העמודים.
  • Google Analytics. בזכות תוסף ל-WordPress ניתן קבל סטטיסטיקה אמינה יותר על צפיות (כגון התעלמות מהשימוש בממשק הניהולי, או גישות מהבית). היות והוא מבוסס על Flash, הוא פחות נוח לי.
  • Xiti. משמש אותי בעיקר לבקרה על שני הכלים הקודמים. הבחירה בו הייתה פחות או יותר שרירותית. אני משתמש ב-OneStats וב- ExtremeTracking לאתר הבית שלי.

ככלל עדיף כלי המשתלב בתוך כלי ניהול התוכן עצמו. כן ניתן לסנן "רעשים", כמו בוטים, ניהול וגישה ממקומות לא מעניינים (גישה שלי, למשל). אם משמשים בכלי חיצוני, עדיף כלי עבורו יש תוסף למערכת, מאותן סיבות.

בשימוש בכלי חיצוני יש מגרעת נוספת, והיא הצורך של התסריט המבצע את העדכון לגשת ולעדכן את הנתונים. כשל בתקשורת מביא להאטה של ביצועי האתר. כמו כן, חסימה של תסריטים או גישה לאתרים סטטיסטיים מהמחשב של הקורא (Firewall תוקפני, למשל), גם היא תהווה בעיה לקוראים.

מאידך, שימוש בכלי פנימי, מעמיס על השרת עצמו (ושזאת תהיה הצרה שלכם….)

3 תגובות על “סטיסטיקה ממוצעת”

לפי הלינק שננת לFireStats אתה משתמש ב1.0.2 – שהיא גרסא די ישנה.
לפני מעל חודשיים שחררתי את 1.1.5 שכוללת עדכונים אוטומטיים של רשימת הבוטים ועוד כמה דברים נחמדים לוורדפרס.
ממש לפני שבוע שחררתי את גרסאת הבטה של 1.2, אבל אם אתה רוצה משהו יציב לך עם 1.1.5 (1.2.0 לא נבדקה עדיין ביסודיות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.