קטגוריות
דעה

אני, אני, עני….

לכל אחד דעה ואמירה כל המצב הכלכלי. גם לי.

אין זה המיתון הראשון שאני חווה. לבי, לבי למפוטרים ולעצמאים שנפגעו ויפגעו. הייתי שם בעבר, ויתכן כי אהיה שם בעתיד ((טפו, טפו, טפו)). עם זאת, אני חושב שאנוכיות היא זאת שהביאה אותנו לכאן.

גם אני שמתי חלק נכבד מכספי בבורסה ((ישירות או דרך קרנות השתלמות וקופות גמל)), היות ושמחתי להרוויח והיות ו"הבורסה היא תמיד ההשקעה הטובה היותר לזמן ארוך". לשמחתי קיבלתי הנחיה מזוגתי שתחיה כי מנימוקים כלכליים צרופים ((אני רוצה לישון בלילה)) על להעביר את כספנו למק"מים משעממים.

גם אני עלזתי בעיתונות הכלכלית ולא טרחתי לברר מונחי יסוד בכלכלה. אני, שהטפתי תמיד ללקוחותי להשקיע את זמן הלימוד בטכנולוגיה הקריטית לתפקוד החברות שלהם ולא לקבל את דברים כמובנים מאליהם.

גם אני התרחקתי מהתובנות של הכלים השלובים. הבסיס, הן של הסוציאל דמוקרטיה, והן של מערכות מידע. ההפמנה כי ארועים ופעולות לא נעשות בחלל ריק, וכי מערכות, טכנולוגיות, כלכליות וחברתיות מכילות ריבוי של משתנים המשפיעים זה על זה.

גם אני זילזלתי בידע הניתן לרכישה יזומה על ידי, והסתפקתי בידע שהוזרם אלי, מבנקאים, פוליטיקאים, סוכני ביטוח.

גם אני הסתנוורתי מהממון, ודהרתי אם העדר, מתעלם מאלו שנשארו בצד.

היום אנו רואים את אלו שנשארו בצד. אנחנו.

תגובה אחת על “אני, אני, עני….”

אל תכא על חטאך יותר מדי (אם בכלל): אם קברניטי הכלכלה העולמיים לא יכלו לחזות את מה שנראה עתה כמובן מאליו ו"איך לעזאזל" לא ראו את מה "שברור היה שעומד לקרות" (יש לי לינק מצויין לציטוטים ואיזכורי כתבות בתקשורת שלא זמין לי כרגע), מה הדיוט כמוך בנושאי כלכלה (ואתה בטח מבין בזה יותר ממני) יכול להלין על עצמו?

ודעתי היא שלא אנוכיות הביאה אותנו למצב זה, אולי לא רק אנוכיות, אלא ההיבריס המפורסם, שקשה מאוד לנטרלו כנראה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

%d בלוגרים אהבו את זה: