קטגוריות
אינטרנט

קניה בטוחה בחו"ל

נשאלתי על קניה בטוחה של מצלמה בחו"ל. המצלמה עולה כ-1000$ במרבית החנויות הידועות (Amazon, B&H, 42nd Street Photo), אך מופיעה גם במחירים נמוכים בצורה ניכרת (600$) בחנויות אחרות, המופיעות בחיפוש כמו Froggle.

כיצד, אם בכלל, ניתן לבחון את הלגיטימיות של החנויות.

צעד ראשון הוא הכרות. למצוא אדם שקנה בחנות המדוברת. המקום הסביר לחפש הוא בקבוצות דיון המתמקדות בתחום שאותו משרתת החנות. את התגובות יש לבחון בזהירות, היות ואם איננו מכירים את המגיב, המלצתו צריכה להבחן מול שאר פעילותו בקבוץ הדיון.

כעת ניתן לבדוק את שייכות האתר. מנגנון Whois מראה לנו על שם מי רשום האתר, מתי הוא נרשם, מי הרשם, ומי אנשי הקשר שלו. חלק מהרשמים גם מציגים הסטוריה של שינויים. שם מתחם חדש, או מתחם בו חלו שינויים רבים בזמן האחרון, הם סימנים מחשידים.

מקום נוסף לבדיקה הוא מנגנון זיהוי השרתים של NetCraft. מנוע החיפוש שלהם נועד לזהות מגמות בתחום שרתי האינטרנט. הקלדת שם האתר במנוע החיפוש שלהם מציג את המאחסן של השרת ומידע עליו – כולל זמן הפעילות את האתר. אתר המחליף ספקים לעיתים מזומנות הוא חשוד. ל-NetCraft גם סרגל כלים המשתלב בדפדפן, ומציג סיכונים הכרוכים באתר, בעיקר בתחום ה-Phishing, עליו אכתוב במודע מאוחר יותר.
בעת הכניסה לחנות יש לבחון את אבטחת המידע של תהליך הרכישה. בתהליך זה אמור האתר לעבור למצב מאובטח (ssl). בתחתית הדפדפן יופיע סימן של מנעול. הקלקה עליו תציג את "תעודת האבטחה" של האתר. המידע המעניין הוא פרטי מנפיק תעודת האבטחה, ופרטי האתר. שימו לב לפרטים כמו תאימות בכתובת ובפרטי החברה, כפי שהתקבלו ממנגנון Whois לעיל.

אבל, אפילו חברות אבטחה מכובדות, כמו Verisign או Thawte יכולות ליפול קרבן להונאה. כך שיש גם להפעיל שכל ישר. השוו מחירים בחנויות ובאתרי מכירות פומביות (כמו ebay). מחיר זול מדי, הוא נורת אזהרה.
אין ארוחות חינם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

%d בלוגרים אהבו את זה: