קטגוריות
כללי

השלכות מעבר ל-Microsoft 365 על ווטסאפ

לפני כמעט חצי שנה עברנו מחבילת החינם של Google Workspace לחבילת Microsoft basic. השיקול, כאמור, היה כספי בעיקרו. אני מנהל מספר סביבות Microsoft ו-Google, וגם עשיתי ועברתי הגירות בעבר, אבל הפעם זאת הייתה סביבה שלי, ולא רק החלטה של אחרים שהייתי צריך ליישם.

מה שהפתיע אותי היה הקלות היחסית של המשתמשים (במקרה שלי, מרביתם בני משפחה) לסביבה החדשה. בדיעבד, אולי זה לא היה צריך להפתיע אותי כל כך. מרביתם כבר נתקלו בממשקי המשתמש של מיקרוסופט בעבודה או חשבונות פרטיים, ובסביבת אנדרואיד מערכת הדואר זהה, אלא אם מתעקשים להשתמש ביישומון אוטלוק.

המקום היחידי שבו המעבר גרם לבעיות היה דווקא WhatsApp.

כתוצאה מיבוא לא מוצלח של ספרי הטלפונים דרך אוטלוק, נוצרו קבצים עם Codepage שגוי, והשמות הופיעו כזבל. לגנותי אומר שלא בדקתי את תוכן הקבצים לפני שייבאתי אותם לחשבונות החדשים. כאשר הטלפון הסתנכרנו מול השרות החדש, WhatsApp הפך את השמות לזבל גם אצלו. כאשר יובאו ספרי טלפונים בצורה תקינה, עדיין נותרו רשומות זבל ב-WhatsApp. היה צורך לפתוח את WhatApp מספר הטלפונים כדי ליצר את הרשומה התקינה מחדש.

נראה שבעיה דומה קיימת גם ב-Signal. הקשר בין המידע ביישומון לספר הטלפונים אינו בר ניהול, וכאשר נוצר חיבור לא נכון בין היישומון לספר הטלפונים, קשה לתקן את הרשומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.