קטגוריות
כללי

הדואר בא? היום?

זהו, שלא.

חבילה נשלחה אלינו בדואר רשום. עם חלוף הזמן תהינו מדוע איננה מגיעה. התקשרנו לספק שבשמחה מסר לנו את מספר הבר-קוד של המשלוח. אתר הדואר הודיע לנו כי החבילה ממתינה לנו בסניף.

בסניף לא היה להם מושג על מה אנחנו מדברים ואמרו לנו לחכות להודעה שניה ((לא שהודעה ראשונה הגיעה))….

התקשרנו למוקד ההפצה להתלונן, ושם גילו יותר הבנה והודיעו לנו כי יפנו לסניף וידאגו שהחבילה תמצא.

למחרת אצנו רצנו, שמחים וטובי לבב ((הומאג' לגדעון רייכר)) לסניף הדואר. אך חודש אוגוסט תקף, והסניף פתוח רק יומיים אחרי הצהריים ((במסגרת שיפור השרות)). שבנו שלישית בשעות הפתיחה, אך הפעם ישב בסניף נער שלא ידע לתפעל את המחשב, והעדר ההודעה ((ראשונה, שניה או אחרת)), מנע ממנו לאתר את החבילה. כאשר שבנו ברביעית ((בשעות הבוקר, כאשר הפקידה המיומנת בתפעול המחשב הייתה)), הסתבר כי החבילה שבה לשולח.

הפקידה הביעה תמהון על זעפנו. "לא נורא" כך אמרה, "הם ישלחו את זה שוב". ואם לא די בכך, הוסיפה "מה אתם רוצים, שיסגרו את הסוכנות ותצטרכו ללכת לישוב הסמוך לקבל את החבילה?"

זהו, שכן. אם היא תגיעה בפעם הראשונה.

אין זה הפעם הראשונה שאני נתקל ברמת שרות לקויה בסוכנויות הדואר. הסוכנויות אינן חלק מובנה מחברת הדואר, אלא גופים או פרטיים שקיבלו זיכיון לתפעול הסוכנות. רמת השרות שלהן רחוקה מלהיות אחידה.

אנו עדיין נוטים לראות בחברת דואר את המערכת העיקרית לקבלת מכתבים וחבילות. הסיפור הבא בלאמנט מדגיש זאת. באחת הפסקאות נכתב:

כאן המקום לציין, כי כאשר עזב ד' את דירתו הישנה, הוא הפעיל שירות "דואר עוקב" של דואר ישראל, המעביר את דברי הדואר הנשלחים אליו מכתובתו הישנה לכתובתו הזמנית. לדבריו, דברי דואר אחרים מגיעים ללא תקלה, ביניהם, אגב, גם דף חיובי כרטיס האשראי שבהם נראים החיובים לטובת פרטנר – אך שום דואר לא הגיע מן החברה עצמה.

פרטנר, וחברות נוספות, כבר אינן משתמשות בשרותי חברת הדואר, אלא בספקים אחרים, כמו חברת "מסר". חברות אלו אינן מחויבות לשרות "עקוב אחרי" או לשימוש בתאי חלוקה. לא חברת הדואר ולא השולחים אינם מציינים זאת בשום מקום.

כאשר גרתי בבית בו התקבל הדואר במרכז חלוקה, היו מדי פעם מופיעות מעטפות בפתח הבית. בימי החורף הן היו רטובות ומעוכות, בקיץ דהויות. אחראי החלוקה של חברת הדואר היה סובל מנזיפותי הבלתי פוסקות עד ששמתי לב כי אין על המעטפות בולים או חותמת דואר, אלא רק שם של החברה המפיצה.

כך אנו מצטרפים להצלחות הפרטה כמו מערכת החשמל את קליפורניה או הרכבת הבריטית.

3 תגובות על “הדואר בא? היום?”

"כאשר גרתי בבית בוא התקבל הדואר" צריך להיות בבית 'בו' התקבל הדואר… נא לתקן גיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.