רק פרסמתי על שימוש בענן, באו גוגל וביישו אותי, למשך שעה וחצי לפחות. ולא רק הם. שרות PayPal גם הוא, נעלם למשך כ-5 שעות. שווה ערך ל-36 מיליון דולר של פעולות.
האם יש בכך לפסול שימוש בענן? תלוי במשתמש. מהכרותי את מרבית הלקוחות שלי, זה יהיה דגל אדום. באותה מידה, דווקא הכשל של גוגל הוא זה שיעורר את אותו דגל אדום, ולא זה של Paypal. זאת בעוד שחלק משרותי גוגל (כמו למשל משיכת דואר דרך פרוטוקול IMAP) המשיכו לעבוד, בזמן של-Paypal אין גישה חלופית, להבדיל מבנק רגיל.
הנפילה הקודמת של PayPal הייתה בשנת 2005 ונמשכה 5 ימים. בשביל לסבר את האוזן. 5 ימי כשל בשנה הם 99% זמינות. 5 שעות כשל הם למעלה מ-99.99% זמינות.
האם שרת דואר ארגוני אמין יותר או זמין יותר? שאלה פתוחה.