קטגוריות
אינטרנט

תרתי תסתרי

בעקבות שינויים באתר של לקוח, הוחלט לצמצם את רוחב הפס של אותו אתר. חברת ברק, ספק התקשורת של הלקוח, הציעה קו ATM Direct סינכרוני מובטח של 1Mb/s במקום קו ATM Direct הקיים של 3/1Mb/s, במחיר נאה. היות ועומסי התקשורת באתר אינם גבוהים, אך הקישור חיוני, המעבר לקו מובטח היה אמור להיות שיפור.

יום המעבר חלף עבר ללא תקלות, והמשתמשים מרוצים. דא עקא, שבדיעבד מסתבר כי בפועל לא בוצע כל שינוי. והשינוי בפעול קרה רק שלושה שבועות מאוחר יותר. דבר שהסתבר לנו בצורה הפשוטה ביותר: נפילות תקשורת בלתי פוסקות. לאחר החד גדיא הרגיל של טענות הדדיות בין ברק לבזק הבהיר לנו מנהל התיק שלנו בברק כי:

קו ה-ATM הוא סטטיסטי במהותו ואיננו מבטיח רמת שרות.

התפתחה ביננו שיחה הזויה למדי, בא אני חוזר ומזכיר לו כי הקו הוא קו מובטח. והוא חוזר וטוען כי הקו הוא סטטיסטי. לצורך ההבהרה:

  • אין הגדרה טכנולוגית למושג קו סטטיסטי. אין חיה כזאת. באותה מידה ניתן לקרוא לזברה חיה סטטיסטית משום שאיננה שחורה או לבנה בצורה מובהקת.
  • יש הגדרה למושג קו מובטח. זהו קו שרמת הזמינות שלו מגובה על ידי חוזה רמת שרות (Service Level Agreement), המחייב את זמינות הקו לאורך החוזה, והתאוששות מכשל תוך זמן ידוע מראש.

השיחה הזכירה לי מערכון של ג'רי סיינפלד בו הוא מזמין מכונית בסוכנות השכרה, וכאשר הוא מגיע אין מכונית ממתינה לו. הסוכן מסביר לו כי קיבל את ההזמנה, אך לא יכל לקיים אותו. סיינפלד בוהה בו ואומר:

"You know how to take the reservation. You just don't know how to hold the reservation. And the hold is the most important part of the reservation! Anyone can just take reservations!"

למותר לציין, בי עצם ציון המושג מובטח, מעלה את מחיר הקו….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.