קטגוריות
משולחן המובטל

אין כוח לקו"ח

אינני מובטל מבחינה פורמלית. יש לי תיק עצמאי, לפיכך ביטוח לאומי ושאר מוסדות הממשלה אינם מכירים במצב של אין עבודה. נו שויין.

עם זאת, אני מחפש עבודה במשרה מלאה. לשם כך יש לשלוח קורות חיים. לשם כך יש לעיין במודעות דרושים. מודעות דרושים בתחום מערכות המידע נעות בין עמימות לבין דרישות מדהימות בנקודתיות שלהן, ואני נותר מתלבט: האם לשלוח קורות חיים למשרות לא ברורות או למשרה שהנסיון וההכשרה שלי אינם מתאימים במלוא מאת האחוזים לדרישות. שאלה עקרה, כנראה. אחוזים בודדים בלבד עונים או מתיחסים לקורות החיים שנשלחו אליהם. אינני יודע מה הסיבה לכך. ההסבר המוביל שאני נתקל בו הוא שאנשי כוח אדם עמוסים מדי. ((בדיחה ששמעתי אומרת כי מנהל כוח אדם משליך מדי יום את ה-30% העליונים מקורות החיים המגיעים אליו לפח. כאשר נשאל מדוע הוא נוהג כך, השיב: "אנשים בלי מזל אני לא רוצה בחברה")). אני חושב שלא מעט מחברות ההשמה אינן מבינות לעומק את התחומים המקצועיים אותם הן מיצגות.

לפיכך, אחת ההמלצות אותן קיבלתי היא לייצר מספר קורות חיים שכל אחת תתאים לסוג אחר של מפרסם ((נכון לרגע זה חמש, אך עוד היד נטויה)). חלקן כל כך שונות שאני תוהה אם אני אותו בן אדם, או שמה אני סכיצופרן…

תופעה נוספת היא הדרישה לקבלת קורות חיים בקובץ MS-Word. הסיבות נראית לי ברורה, כך יכולות חברות הישום להעלים את שמי ופרטי האישיים, ללא צורך להקליד את פרטי מחדש, ומרבית התוכנות הסורקות את קורות החיים למילות מפתח מתבססות על מבנה זה.

האם אמצא עבודה ממשלוח קורות חיים למודעת דרושים? מסופקתני. כל העבודות שהשגתי עד היום התבססו על שיטת קישון, פתק עליו כתוב: "הנ"ל מאנ"ש", מה שנקרא בהמשך "חבר מביא חבר", ובעידן המודרני "Social Networking".

ולקריאה נוספת.

ואם לא הבנתם את הרמז…..

4 תגובות על “אין כוח לקו"ח”

יש מקומת בהם משתמשים במערכת ממוחשבת ל"ניהול מועמדים"; לכל (?) מועמד מוקלד כרטיס עם פרטים אישים כאלה או אחרים.
לכן הם מעדיפים לקבל קובץ WORD ממנו אפשר לעשות Ctrl+V/C (להבדיל מ PDF).
אחת הטעויות השכיחות של מועמדים היא להתעלם מבעיית התאימות לאחור של גירסאות WORD. היום, יש הרבה מועמדים שולחים קו"ח בפורמט docx (כלומר word 2007), ובצד המקבל יש עדיין word 2003. במקרה כזה, הקו"ח נתון לחסדי הקורא ולמידת המוטיווציה שלו/ה להתמודד עם האתגר הטכני.

לדעתי זו כן.
בשוק תחרותי (מנקודת המבט של מחפש העבודה), עליו להתאמץ ולהנגיש את הקו"ח שלו למקסימום קוראים. טקטית, אסור להניח שבצד השני מישהו יתאמץ יותר מ 2 דקות לפתוח קובץ קו"ח, אם כבר מונחים על שולחנו כ 20-30 קו"חים שנפתחו ללא בעיה. וגם אם המקבל יתאמץ ואפילו יצליח לפתוח את הקובץ באופן כזה או אחר – התוצאה עלולה להיות עגומה (בזמנו הצלחתי לפתוח קובצי word XP בתוכנת word 97. טבלאות, יישורים ועיצובים אחרים נדפקו לחלוטין, וחבל – הרי המועמדים השקיעו בעיצוב).

מעניין, אני הייתי מניח כי חברות ההשמה ישקיעו יותר מאמץ, היות ולהן יש את העניין בהשמות האיכותיות. יתכן כי במצב של שוק רווי, אין זה מעלה או מוריד מבחינתן אם הן מפספסות מישהו בדרך….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

%d בלוגרים אהבו את זה: