notice
guidelines

המסביר לצרחן

אנו מלאים טענות. לבנקים, על העמלות, לחברות הסלולר על המחיר וחישוב זמן השיחה, ועל השלטון בגלל שחיתות. הרשימה עוד ארוכה.

לטענות נלוות טענות המשנה על רפיסות הרגולטור, חוסר השיניים של העיתונות ושלוות בתי המשפט.

מה לזה ולמערכות מידע, ועוד בעסקים קטנים?

Caveat emptor, "ישמר הקונה".

חברות נועדו למקסם את רווחיהם של בעלי המניות. אמירה זו כל כך שדופה, עד שאנו נוטים לשכוח כמה היא משמעותית. מכאן ששימור הלקוח הוא כלי, ולא מטרה, וכל עוד הלקוח מעדיף לקטר, מאשר לפעול, זהו כלי משני.

הדבר נכון לפוליטיקה ולעסקים כאחד. אינני סבור כי זהו רק סימפטום של עדר עכברים צייתניים. ראו את הכתבה ב-TheMarker אודות פעילות מיקרוסופט נגד פיראטים, ובעיקר את תגובות המשתמשים. מדובר בידיעה בעיתון עסקים מרכזי. מענין כי בין התגובות בידיעה דומה ב-Ynet, ניתן לראות יותר תגובות לכיוון הצרכני, מאשר לצרחני.

מה משמע לפעול? אין מדובר רק בהשוואת מחירים. השוואת מחירים היא הכלי האחרון לאחר שפרמטרים אחרים נבדקו (בסוגריים אני מציין את תחום הפעילות או המסמכים העסקיים האמורים לדון בהם):

  • מה השרותים או המוצרים להם אני באמת זקוק (תכנית עסקית)?
  • כמה אני מוכן לשלם עבורם (תקציב, דוחות רווח והפסד)?
  • מה המשמעות של אי שימוש במוצרים או שרותים אלו (ניתוח סיכונים)?
  • האם נבחנו כל (או מרבית) החלופות הקיימות (תכנית עבודה)?
  • מה ההשלכות של החלפת ספק שרות או מוצרים (ניתוח סיכונים)?
  • האם השרותים או המוצרים מוצדקים (דוחות רווח והפסד, תזרים מזומנים)?
  • האם אתה מבין את המודל העסקי של ספק השרות או המוצר (ניתוח סיכונים, תקציב)?

רק לאחר בדיקת פרמטרים אלו, ניתן להתחיל להשוות מחירים ורמת שרות. זהו גם הזמן לבחינה ראשונית של ההזמנות וחוזי השרות.

כאן לא תמה הדרך. קבעו לעצמכם מועדים לבחינה מחודשת של של השרותים והמוצרים בהם אתם משתמשים. אין בכך לומר כי יש להתעלם ממבצעים או הזדמנויות, אך פעולה ללא בדיקה משאירה את היוזמה בידי המוכר, ולא בידך.

אל תצפו מהרגולטור, מערכת המשפט או המערכת לחלץ אותכם אם לא פעלתם בתבונה. אם כן פעלתם בתבונה, מערכות אלו יכולות לסייע, אך פעילות יזומה נבונה מקטינה את הצורך להזקק להם.

במדינה של ששה מליון תובעים ישנם יותר מחמישה בנקים קמעוניים, ארבע ספקי טלפון סלולר, שלושה ספקי טלפון קוי, יותר מחמישה ספקי אינטרנט שלושה ספקי תשתיות תקשורת נתונים והמספרים גדלים. שלא לדבר על כך שמפלגות ותנועות פוליטיות כחול אשר על שפת הים.
ישנן שלוש מערכות הפעלה עיקריות עם תמיכה בעברית, ארבע חבילות משרדיות ואין ספור ספקי חומרה.

יש מונופולים. יש רגולטורים, חסרה צרכנות.
טוב, נו, אז על זה אפשר להתלונן.

report

2 תגובות ל-“המסביר לצרחן

  1. גיל, מעניין אותי לקרא את הכתבה מיקרוסופט נגד פיראטים, אבל הקישור לוקח אותי לכתבה על עדר עכברים צייתניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

advertise

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

feedback