קטגוריות
אינטרנט

נטוורקינג ברשת

מי צריך פרוטקציה כשיש חברים? מי צריך נטוורקינג כשיש רשת (האינטרנט)?

סקירה קצרה של שני אתרי נטוורקינג.

השימוש קשרים לקידום הוא כמעט מובן מאליו, ולכאורה נותנת האינטרנט היא במה מתבקשת לכך. במהלך החודשים האחרונים התחברתי לשני אתרי נטוורקינג (למישהו יש מושג איך אומרים זאת בעברית), לבחון את צורת העבודה שלהם.

אקדים את המאוחר, ואומר כי האתרים אינם מהווים תחליף להכרות פנים אל פנים, והשימוש דורש השקעה ומחשבה.

נרשמתי בשני אתרים: OpenBC ו-LinkedIn. שני האתרים באנגלית, אך בעוד LinkedIn הוא בעל אורינטציה צפון אמריקנית, OpenBC (שהוא אתר בגרמניה), הוא בעל אורנטציה גלובלית יותר, ומציע בין השאר ממשק בשפות שונות (לא כולל עברית), ושם דגש על השפות אותן מציין המשתמש כשפות ראשיות (כן כולל עברית)

על מנת לנצל את האתרים בצורה המיטבית יש להכניס כמה שיותר פרטים, כולל מקומות עבודה, מקומות לימוד, תחומי עניין ומטרות. רצוי מאוד להתעמק בפרטים, היות ואלו הם אבני הבסיס להקמת הרשת החברתית, אותה מציעים האתרים.

כעת מגיע השלב של הקמת הרשת. שני האתרים מציעים להעלות את ספר הכתובות הפרטי לאתר ולנסות לאתר חברים אחרים הקיימים בספר הכתובות, ולחילפין לשלוח הזמנות בדוא"ל לאלו שאינם חברים.

נקודה לתשומת לב: הדואר הנשלח הוא גנרי ולא אישי באופיו, ובאנכלית. לא מעט אנשים שקיבלו דואר זה התיחסו אליו בחשדנות. רצוי מאור לשנות את הניסוח לסגנון אישי יותר, על מנת שהמקבלים יבחינו כי המדובר בדואר לגיטימי.

אתר LinkedIn מוסיף תכונה שימושית של חיפוש משתמשים שעבדו או למדו באותם מקומות כמוך, ומציד אנרים אלו ברשימה בעמוד הכניסה. יש לבחון את הרשימה בזהירות, היות ומקומות העבודה מזוהים שמית, כך שכתיבה שגויה של מקום העבודה, או שם נפוץ מדי יכולים להביא לזיהוי שגוי.

כשאר אתם מצרפים חבר לרשימת הקשרים שלכם, או אתם מצורפים לרשימת הקשרים שלהם, מופיע הערך האמיתי של האתרים. כל אחד יכול לראות את רשימת הקשרים של השני. בנוסף, אם תחפשו אדם, החבר באתר, יוצגו בפניכם דרכי הגישה לאותו אדם.עך למשל תוכלו לראות מי מבין מכריך מכיר את אותו אדם, והאם ההכרות היא ישירה או דרך גורם שלישי.

האתרים מקפידים על פרטיות. אם תחפשו אדם, תוכלו לראות אם הוא קיים או לא, אך לא את קשריו פרטיו. אם תפשו לי חברה או תפקיד, תוכלו לראות אם אדם כזה קיים באתר, ומה רמת הקשר שלכם אליו, אך לא תוכלו לקבל פרטים מזהים עליו, עד שיווצר קשר בינכם, ישירות או דרך חבר אחר.

באתר LinkeIn תוכלו גם לתת המלצות על חברים אתם עבדתם או הייתם בקשר בעבר. המלצות אלו מסייעות ל"ציידי כשרונות" ולמנוע חיפושי העבודה של האתר, ומהווים תוספת נאה, אם ברצונכם להציג את הפרופיל שלכם ללקוחות או מעסיקים פוטנציאלים.

בתאר OpenBC ממצאו פורומים ופרסומים רבים יותר, המיועדים לפרסום עצמי ושיתוף מידע.

לשם ההדגמה, ראו את הפרופילים שלי באתר LinkedIn וב-OpenBC.

במהלך החצי שנה האחרונה יצרתי שני קשרים דרך האתרים, שספק אם הייתי מוצא בלעדיהם. עם זאת יש להביא בחשבון את הדורמים הבאים:

  • האתרים הם באנגלית, ומיועדים לקהל יעד ששולט באנגלית, בעיקר אתר LinkedIn.
  • לאתרים אוריאנטציה בין לאומית.
  • על מנת לנצל את האתרים בצורה מיטבית יש להכניס לתוכם מידע רב ככל האפשר. שם, טלפון ודוא"ל פשוט לא יספיקו.
  • בכדי להקים את הרשת האישית שלכם, אליכם למצוא אנשי קשר שלהם יש אנשי קשר. רצוי לעשות מספר חיפושים מקדימים אחר עמיתים או חברים לראות האם יש טעם בהשקעה.
  • שמרו על פרופיל מעודכן. הוסיפו מידע בזמן אמיתי.
  • האתרים אינם מקושרים, כך שיש לבחון את שניהם לפני שנרשמים. הרשמו לשניהם רק אם אתם מבחינים בערך מוסף של אנשי הקשר.

אם ראיתם אתרים נוספים מסוג זה, אשמח אם תשאירו תגובה, ואבחן גם אותם.

4 תגובות על “נטוורקינג ברשת”

אני הייתי מנוי ב2 האתרים האלו ועוד דומים להם 1 המחיר לא מצדיק את עצמו 2 אפשר למצוא קשרים אבל יש הרבה (לא משנה) 3. המפגשים שיש צריך הון כדי לטוס ולשלם על המלון. 4. לפעמים קשרים מקומיים הרבה יותר רלוונטים. 5. קשרים שנוצרים ע"י פגישה אישית ואנטימית חזקים וטובים בהרבה.
אני מנוי בWWW.BNI.CO.IL שזה חברה ישראלית גם עם אתר מצויין שאפשר לדבר עם החברים השונים מהארץ דרכו וגם עם פגישות שבועיות מומלץ.

ובכן, אני חבר בארגון IBC, שמטרותיו דומות. בנוסף, קיים איגוד לשכות המסחר.
נכון שהמגע האישי חשוב, ויתכן כי עדיין חסר ארגון המשלב בתוכו את הטוב שבשני העולמות.

ואם כבר מדברים על נטוורקינג – אתם מוזמנים בחמישי הבא ה17 לדצבר לנטוורקינג על הכנרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.