קטגוריות
אינטרנט

אתר האינטרנט – פרק ד' – מה עלי לבדוק?

במזל טוב, יש אתר (או לפחות טיוטה הזמינה דרך האינטרנט). כעת יש לוודא כי האתר שמיש:

  1. ללקוח שלך: האם הלקוח הפוטנציאלי שלך רואה ומקבל את המסר כפי שצפית.
  2. לך: האם האתר מבצע את פעילותו השיווקית.

בכדי לוודא כי הלקוח שלך מקבל את המסר בצורה שציפית עומדים לרשותך שני כלים עיקריים:

  1. חברים, בני משפחה ועמיתים. כמה שיותר עיניים יראו את האתר, כך ניתן יהיה לזהות פגמים או כשלים (וגם לקבל מחמאות). רצוי גם למצוא את אלו שלהם מערכות הפעלה (גרסות שונות של Windows, מקינטוש ואפילו לינוקס) ודפדפנים (Firefox או Opera) שונים מאלו המותקנים אצלך
  2. כלי הבדיקה של התאחדות הרשת הכלל עולמית (W3C) יכול לזהות כשלים אפשריים היכולים להוות מגבלה הן אצל לקוחותיך והן במנועי חיפוש.

בכדי לוודא את יעילות הפרסום, ניתן להשתמש במספר כלים.

  • לספקי שרותי האיכסון ישנו מעקב על השימוש בשרתים שלהם ובאתרים המאוכסנים אצלם. מערכות המעקב יכולות להפיק דוחות על הפעילות של האתר, כולל מקורות של הפניות, העמודים הפעילים ביותר ולעיתים גם תוצאות של מילות החיפוש בהן השתמש מנוע החיפוש להגיע אל האתר. דוחות אלו יכולים להיות כלולים במחיר האיחסון, או בעלות נוספת.
  • לגוגל ישנו שרות מעקב חופשי המיועד בעיקר לצורך אופטימיזציה של מודעות מילים, אך יכול להפיק דוחות יעילים ביותר על השימוש באתר.
  • חברות ניטור ובקרה כמו eXTReMe Tracking או OneStat מאפשרות מעקב על השימוש באתר. השימוש בתשלום או תמורת הצגת הפניה לשרות מעמוד הבית.

סבלנות היא צו השעה (או ליתר דיוק שבועיים שלושה…). רק עם הצטברות המידע ניתן לשקול האם כדאי לפנות למשווק אתרים מקצועי, ומה יהיו הציפיות ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.