קטגוריות
משולחן היועץ אינטרנט

הפן העסקי של הבלוג

הבלוג (או יומנרשת במקומותנו) הוא כלי שצמח כמדיה חצי אישית וחצי ציבורית. בלוג הוא דברים שונים עבור אנשים שונים, קוראים וכותבים.

מבחינה מכנית, הבלוג הוא אתר בוא מתפרסמים "פוסטים" (פרסומים, ידיעות, הגיגים), המופיעים לפי סדר כרונולוגי של פרסומם. בנוסף, כל "פוסט" יכול להיות מתויג לפי נושאים. כך ניתן לדפדף לפי נושאים או תאריכים, ובמרבית המקרים, גם לפי טקסט חופשי.

מאמר זה דן בשימוש בבלוג לקידום עסקי.

עם התפתחות ה"בלוגוספירה" התפתחו כלים להתקשרות בין בלוגים ובלוגרים. כלים כמו טרנורטי, טעים.לי ו-Feedburner מסייעים להפצת התוכן על ידי שימוש בתגיות משותפות, פרסום והפצת התוכן ומעקב אחר הגישה אליו.
מבנה הבלוג, ודמיונו למבנה העיתונאי הביאו לראית הבלוג כחלופה או תוספת למדיה העיתונאית. עיתונים מכוונים מאמצים את מושג הבלוג כחלופה למאמרי המערכת, ועיתונאים מייצרים בלוגים להפצת תכנים שלא דרך מערכות העיתונים.

חברות החלו להשתתמש בבלוגים לתקשורת פנים ארגונית להפצת ידע ומידע שוטף, כחלופה לדואר האלקטרוני, לוחות המודעות והמזכרים. שימוש זה התרחב לבלוגים הפתוחים ללקוחות והמפיצים מידע על התפתחויות בחברה, שיכול לענין את הלקוחות הקיימים או העתידיים. הדגש בכל השימושים הללו הוא הכתיבה האישית (או מראית העין של כתיבה אישית) של הכותב. דא עקא, שבבלוגים הקשורים לעסקים או לעיתונים, יהיה מעורב במרבית המקרים עורך או יחצ"ן.

כיצד (והאם) ניתן לקדם את העסק באמצעות הבלוג?

בלוג מאפשר ללקוחות קיימים וללקוחות פוטנציאלים לראות את היכולות שלך דרך כתיבת מאמרים מקצועיים, סקירה של פעילות שקיימת ומתן גישה בלתי אמצעית אל הפעילות שלך.

על ידי הצטרפות ל"בלוגוספריה" ניתן להרחיב את מעגל הקשרים האישיים והמקצועיים שלך. ה"בלוגוספריה" היא כינוי לאותו EcoSystem הכולל כותבים המתייחסים, מפנים ומגיבים אלו לאלו.

יכולות אלו אפשריות גם עם מערכות אחרות לניהול של תוכן, וישנן לא מעט מערכות ניהול תוכן הכוללות מודולים לניהול בלוגים כחלק מהמערכת. בסביבות מסויימות מערכות אלו יהיו מתאימות יותר לתפיסה הארגונית, או למסגרת האתר שלכם.

לורל ואן פוסן, מזהירה מפני מספר כשלים אפשריים:

  • אפילו אם יש לך את ההתלהבות הנחוצה, אם אין לך (או לאלו העובדים איתך או עבורך) את הכשרון, עדיף להשאר עם אתר פרסומי או מסחרי רגיל.
  • בלוגים גוזלים זמן ואנרגיה. אפילו אם אלו עומדים לרשותך, הזהר שלא יבלעו אותך.

אך באותו מאמר, היא גם מציינת את היתרונות:

  • הבלוג הוא כלי מצויין לחינוך של של לקוחות. המידע הבלתי אמצעי והמבנה הזורם מאפשר העברת מסרים ללא הלחץ השיווקי
  • הבלוג הוא גם כלי נוח לקבלת תגובות ולבחון את מצב השוק שלך.

ניקולס קאר מביא כדוגמה את מנכ"ל AOL, שפתח בלוג על מנת לשלוט בכמות ואופי הפרסומים אודותיו. דוגמא זו אולי קיצונית, אך היא מראה כיצד הבלוג, והכלים הקשורים אליו יכולים לייצר פרסום. אוהד, כמובן.

הבלוג איננו חייב להיות חלק מהאתר שלך. תפוז, Blogger.com, בלוגלי ואחרים, מאפשרים פתיחת בלוג ללא התקנה או עלויות איכסון. לאלו, כמוני, המעדיפים שליטה יותר גבוהה, מערכת WordPress היא פתרון פשוט ויעיל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

%d בלוגרים אהבו את זה: