על פי רב אני חשדן לגבי עצומות אינטרנט (ראו גם את הסתיגותו של חנן כהן). אך קידום הסטנדרטים קרוב ללבי, לא רק באתרי אינטרנט, אלא בתחום מערכות המידע בכלל. לכן צרפתי את ההפניה המופיעה בראש עמוד זה, מבית היוצר של רן יניב הרשטיין, מגייר WordPress.
בעוד העצומה פונה לאתרים גדולים, גם לבעלי האתרים "הקטנים" כדי להתיחס לנושא. ראו את המאמר של אבירם חניק. חברות גדולות אולי יכולות להתעלם מנתחי שוק הנעים בין 10% לבין 25%, לעסק קטן ובינוני, זו יכולה להיות מהלומה קשה יותר.
מעט מגוחך אולי ליצור עצומה עבור יצירת מצב בו כולם מרוויחים:
- בעלי האתרים מרוויחים לקוחות ותוצאות מוצלחות יותר במנועי חיפוש
- המבקרים בתארים יכולים לבחור את הדפדפן החביב עליהם
- יוצרי האתרים חוסכים כאבי ראש של תחזוקה וניהול
עם זאת, אין המצב כך, וזאת משתי סיבות עיקריות:
- בעלי האתרים נמנעים מלעסוק בהיהטים ה"טכניים" של האתר, מתוך הנחה כי מפתחי האתר יודעים את עבודתם.
- מפתחי אתרים יודעים כי בעלי האתרים יתלהבו בעיקר מאלמנטים נוצצים, מבוססי Flash או פקדים מבית מיקרוסופט.
מעבר לחתימה על העצומה, בקרו באתר הסטנדרטים ולימדו כי אתר שמיש ויעיל יכול להיות גם נאה.